Kaip sukurti lankstinuką, neturint didelio / reikiamo biudžeto?
Svarstote, ar Jūsų kampanijai reikalingas lankstinukas ir koks jis turėtų būti? Prieš imdamiesi tolesnių veiksmų, turite atsakyti į kelis svarbius klausimus:
- kas skaitys Jūsų medžiagą;
- kaip, kur ji pasieks Jūsų skaitytoją (kur jį ras);
- kodėl jo reikia, kokia jo funkcija?
Dažnai lankstinuką nusprendžiama daryti dėl to, kad „kiti daro“ ar „taip reikia“. Žinojimas, kodėl jo reikia, kokia jo funkcija, padeda suvokti, ko Jums iš tiesų reikia ir kokia forma geriausia tai pateikti. Neužmirškite šio klausimo / atsakymo viso leidinio kūrimo metu.
Antras žingsnis yra ne kreiptis į dizainerį, o paruošti visą medžiagą, kurią planuojate skelbti lankstinuke. Galutinę, t. y. po redaktorių pastabų (jei jų paslaugos reikalingos). Kuriant dizainą, kartais maža pastraipa ar jums nereikšmingas atrodantis skyrius, kurį „būtina įkelti“, gali sugriauti dizaino sprendimą, kompoziciją ir pan. Tik turėdami medžiagą ir aiškiai žinodami tikslą, dėl ko ir kam ji reikalinga, imkitės dizaino sprendimų. Svarbu: galvokite ne apie save ar savo produktą (kodėl Jums reikia?), bet apie vartotoją (kodėl jam reikia? Kaip jam / jai tai padės? Kur jis jį ras? Kodėl jis jį ims ir skaitys? Ką jis tikisi rasti jame? Ir pan.).
Profesionalus dizaineris gali pasiūlyti kūrybingą ir individualų sprendimą, padedantį atkreipti dėmesį. Tačiau, kai biudžetas yra ribotas, įdomių sprendimų galite rasti arba susikurti, naudodami internete patalpintus dizaino kūrimo įrankius. Tam nebūtina išmanyti dizaino programų. Galite rasti daugybę dizaino sprendimų, kurie nesunkiai gali būti individualizuojami pagal Jūsų poreikius (keičiant tekstus, nuotraukas, spalvas, šriftus, kt.). Yra nemokamų ar už tikrai nedidelę kainą. Svarbiausia – skirti laiko, atrandant Jums tinkamą sprendimą.
Itin platų dizaino sprendimų pasirinkimą rasite tinklalapyje Graphicriver (pasirinkę print templates). Už nedidelį mokestį (8–20 USD), kuris imamas tik už pasirinktą šabloną, gausite dizaino sprendimą, kur, pakeitę tekstą, nuotraukas, spalvas, šriftą ir pan., turėsite individualų leidinį. Failą pritaikyti savo medžiagai itin paprasta. O pabaigę leidinio maketą, turėsite rinkmeną, tinkamą spaudai. Taigi, nors šablonų pasirinkimas gali atrodyti kiek painus, pasirinkus failą, jo korekcijos atliekamos itin paprastai. Svarbiausia skirti laiko ir rasti Jums tinkamą.
Dar vienas kiek paprastesnis įrankis yra Canva – įrankis, sukurtas ne dizaineriams, tačiau pamėgtas ir dizainerių. Vos keliais pelės paspaudimais galima sukurti bet kokį reikalingą spaudos ar tinklalapio maketą. Platforma talpina daugiau kaip milijoną nuotraukų, šriftų, iliustracijų, tuo pačiu leidžia įkelti ir itin paprastai naudoti savo nuotraukas. Sakoma, kad tai lengviausiai pasaulyje naudojama dizaino programa. Įsitikinkite tuo patys. Ši platforma nepasiūlys išbaigto leidinio ruošinio, bet pateiks sprendimus, kaip gali būti sudėliota informacija, nuotraukos ir kt. – Jums teliks pasirinkti ir sukelti savo informaciją. Failai, paruošti naudojantis šia programa, tinkami tiek sklaidai internete, tiek spaudai.
Kuriant leidinį, labai svarbu skirti daugiau dėmesio fotografijoms. Nuotraukos šiomis dienomis informaciją neretai perteikia daug išraiškingiau ir emocionaliau, negu bet koks tekstas. Todėl nesvarbu, ar leidinį kursite Jūs, ar dizaineris, rinkdamiesi nuotraukas ar iliustracijas, žinokite, kokią žinutę norite jomis perteikti. O kalbant apie jų kokybę, kompromisų neturėtų būti.
Yra daugybė interneto puslapių, kuriuose galite rasti mokamų ir nemokamų kokybiškų nuotraukų. Keli jų: Dreamstime, Gettyimages.
Įveskite raktažodžius, kokių nuotraukų ieškote. Raktažodžiais pasirinkite emociją, kurią norite perteikti, pagrindinę mintį, kurią norite išreikšti, ir pan., ir būtinai rasite nuotrauką, kuri Jūsų kampaniją padarys išskirtinę.